- Posts: 944
- Thank you received: 1056
Our Promotion
The countdown has ended
Save, Сэкономьте, Ahorrar
Soft Mozart Academic Concert Extended Through June 30 (16 Jun 2025)
Thanks to many requests from participants, the concert is extended through June 30!
Sala Lekcyjna
Agnieszka K 4-6yo (11.05.2009)
13 Apr 2014 13:46 - 13 Apr 2014 14:13 #14452
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 4 yo
Last edit: 13 Apr 2014 14:13 by Ines.
The following user(s) said Thank You: the Moon
Please Log in or Create an account to join the conversation.
13 Apr 2014 14:03 - 13 Apr 2014 14:13 #14453
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 4 yo
Last edit: 13 Apr 2014 14:13 by Ines.
The following user(s) said Thank You: the Moon
Please Log in or Create an account to join the conversation.
27 Apr 2014 20:44 - 27 Apr 2014 21:26 #14558
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 4 yo
Ostatnia lekcja pełna była nowych wyzwań.
1.Trzeba było pomóc zabłąkanemu Wielkanocnemu Króliczkowi w odnalezieniu pięciu nutek, schowanych w jajkach.
Żeby trochę je ułatwić powtórzyłyśmy sobie nutki na karteczkach i na pięciolinii. A potem przeszłyśmy do poszukiwań. Zadanie było tym trudniejsze, że jajka były oznaczone literowo, a nie obrazkowo.
Zaznaczyłam pięć prostych nutek, bo miałam w planach inne nowości i nie chciałam na początku lekcji obciążać Agnieszkę odszukaniem wszystkich nut. Gdzie tam! Ona ciągle mówiła: "A ta nutka? A ta? Jeszcze!" :lol: I tym sposobem rozwiązała całe zadanie! Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie swoją determinacją i tym, jak sobie poradziła. (Powiem tylko, że w paru momentach zrobiła to o wiele lepiej, szybciej i świadomiej, niż starsze koleżanki). Tu jest filmik z całego zadania (8 minut!).
2. Agusia poznała żabkę Lilcię i pomogła jej odszukać wszystkie nutki F:
3. Jakiś czas temu próbowałam wprowadzić wartości nutowe i rytmy podczas zabawy z panem Gąsienicą (od pianoanne), ale Adze to nie bardzo się spodobało. Największą awersję z jakiegoś nieznanego powodu budziła pauza. Ponieważ od pojęć rytmu i wartości w muzyce się nie schowasz zdecydowałam się podejść do tego problemu nieco inaczej. Wykorzystałam materiały udostępnione przez Camelie (punkt 6) , za co bardzo dziękuję!. Podałam temat nieco inaczej - jako Rytmiczny Pociąg Ti-ti-Ta - i zadziałało! :whistle:
Aga chwytała wszystko w locie! I jeśli przed lekcją ja planowałam wykorzystać tylko ćwierćnuty i ósemki, to pod koniec zajęć Aga zażyczyła sobie wszystko, co było przygotowane, czyli półnuty, szesnastki i pauzę ćwierćnutową! :woohoo:
4. Ostatnio znowu owocnie poszperałam w Internecie, znalazłam i wydrukowałam /zalaminowałam różne obrazki, żeby ułatwić uczniom przyswojenie pewnych pojęć i pobawić się między innymi w wysoko/nisko, głośno / cicho. Na próbę pokazałam obrazki Agnieszce...
Co z tego wyszło można zobaczyć na kolejnych dwóch filmikach. Powiedzieć, że byłam zaskoczona - to bardzo mało :woohoo: . Ja praktycznie nic nie musiałam pokazywać. Tylko czasem nakierowywałam.
5.Na koniec lekcji bardzo lubimy liczyć kasę i kupować naklejki
.
1.Trzeba było pomóc zabłąkanemu Wielkanocnemu Króliczkowi w odnalezieniu pięciu nutek, schowanych w jajkach.
Żeby trochę je ułatwić powtórzyłyśmy sobie nutki na karteczkach i na pięciolinii. A potem przeszłyśmy do poszukiwań. Zadanie było tym trudniejsze, że jajka były oznaczone literowo, a nie obrazkowo.


Zaznaczyłam pięć prostych nutek, bo miałam w planach inne nowości i nie chciałam na początku lekcji obciążać Agnieszkę odszukaniem wszystkich nut. Gdzie tam! Ona ciągle mówiła: "A ta nutka? A ta? Jeszcze!" :lol: I tym sposobem rozwiązała całe zadanie! Muszę przyznać, że zaskoczyła mnie swoją determinacją i tym, jak sobie poradziła. (Powiem tylko, że w paru momentach zrobiła to o wiele lepiej, szybciej i świadomiej, niż starsze koleżanki). Tu jest filmik z całego zadania (8 minut!).
2. Agusia poznała żabkę Lilcię i pomogła jej odszukać wszystkie nutki F:

3. Jakiś czas temu próbowałam wprowadzić wartości nutowe i rytmy podczas zabawy z panem Gąsienicą (od pianoanne), ale Adze to nie bardzo się spodobało. Największą awersję z jakiegoś nieznanego powodu budziła pauza. Ponieważ od pojęć rytmu i wartości w muzyce się nie schowasz zdecydowałam się podejść do tego problemu nieco inaczej. Wykorzystałam materiały udostępnione przez Camelie (punkt 6) , za co bardzo dziękuję!. Podałam temat nieco inaczej - jako Rytmiczny Pociąg Ti-ti-Ta - i zadziałało! :whistle:

Aga chwytała wszystko w locie! I jeśli przed lekcją ja planowałam wykorzystać tylko ćwierćnuty i ósemki, to pod koniec zajęć Aga zażyczyła sobie wszystko, co było przygotowane, czyli półnuty, szesnastki i pauzę ćwierćnutową! :woohoo:
4. Ostatnio znowu owocnie poszperałam w Internecie, znalazłam i wydrukowałam /zalaminowałam różne obrazki, żeby ułatwić uczniom przyswojenie pewnych pojęć i pobawić się między innymi w wysoko/nisko, głośno / cicho. Na próbę pokazałam obrazki Agnieszce...

Co z tego wyszło można zobaczyć na kolejnych dwóch filmikach. Powiedzieć, że byłam zaskoczona - to bardzo mało :woohoo: . Ja praktycznie nic nie musiałam pokazywać. Tylko czasem nakierowywałam.
5.Na koniec lekcji bardzo lubimy liczyć kasę i kupować naklejki


Last edit: 27 Apr 2014 21:26 by Ines.
The following user(s) said Thank You: the Moon
Please Log in or Create an account to join the conversation.
17 May 2014 17:56 - 17 May 2014 18:00 #14761
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 5 yo
Last edit: 17 May 2014 18:00 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
17 May 2014 17:59 - 17 May 2014 18:00 #14762
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 5 yo
Last edit: 17 May 2014 18:00 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
17 May 2014 18:01 - 17 May 2014 18:22 #14763
by Ines
Replied by Ines on topic Re: Agnieszka K 5 yo
3. Część praktyczna (nowe).
Zaczęłyśmy rozczytywać nową melodię Jingle Bells. Płacę więcej „pieniążków” za ładną rączkę i za śpiewanie/nazywanie nutek. Na wideo jest trochę „targowania się”.
Prawa ręka:
Jingle Bells, lewa ręka, na 10-tej sekundzie wideo Agnieszka zaśpiewała bardzo czysto kwintę do-sol, gdy nazywała nutki!
Nie obeszło się dzisiaj bez Aloizego, przyszedł poprzytulać się:
Zaczęłyśmy rozczytywać nową melodię Jingle Bells. Płacę więcej „pieniążków” za ładną rączkę i za śpiewanie/nazywanie nutek. Na wideo jest trochę „targowania się”.
Prawa ręka:
Jingle Bells, lewa ręka, na 10-tej sekundzie wideo Agnieszka zaśpiewała bardzo czysto kwintę do-sol, gdy nazywała nutki!
Nie obeszło się dzisiaj bez Aloizego, przyszedł poprzytulać się:


Last edit: 17 May 2014 18:22 by Ines.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Time to create page: 0.400 seconds