fbpx


Our Promotion

Save, Сэкономьте, Ahorrar

Our 'Butterfly Ball' 2018 is going to start 15th of December. Practice hard! 15 Nov 2018

Our 'Butterfly Ball' - 2018 Will be Held From December 15 to January 15
Prepare your best attire! Get ready for video recording. Don't miss this festive, beautiful and exciting event!
Our 'Butterfly Ball' - 2018 Will be Held From December 15 to January 15

Prepare your best attire! Get ready for video recording. Don't miss this festive, beautiful and exciting event!

Selecting ­­­music pieces for Soft Mozart recitals, working on them and performing them form a child’s ability to get things done. They also realistically distribute the child’s energy level and attention span.

In the Hiner Method the most important phase of learning is a recital that is provided online, incorporating YouTube videos.

The goal of the recitals is to celebrate the achievement of each student and offer a ceremonial completion of the project. The use of the Internet helps make such a celebration more lasting and useful because every participant can watch and comment on the performance of another. They can share the video with friends and relatives and for the performer, create a long-lasting effect of satisfaction, allowing them to reap the fruits of their efforts.

Traditional recitals demand from children a lot of labor over a long period of time. The performance is short and played in front of a small inner circle of family and other students. The joy of accomplishment (if it exists at all) lasts a very short time.

Traditional recitals, the preparation for them and the evaluation of students, are based on a statement of the student’s imperfection.

In the Hiner Method, the center of our attention is a statement of the student’s achievements over past performances. We do not compare the progress of a student with the “ideal” but with the previous achievements from the last semester.

In order to teach children to be realistic and balanced, to be able to find a "middle ground" approach to anything (not just music), our recitals are held with contrasting objectives. One concert focuses on the quantity of music pieces and the second on the quality of performance.

The “Butterfly Ball”. This recital is held in winter. It got its name because the author, Hellene Hiner, personally sent to each participant a butterfly for each performed piano piece.

The desire of participants to get as many butterflies as possible promoted their efforts to perform a large number of pieces. Pieces for this concert are not polished; the student can perform with mistakes and with no memorization, by sight-reading.

Happy learning!

Наш «Бал Бабочек» - 2018 будет проходить с 15 декабря по 15 января

Подготовьте свой лучший наряд! Приготовьтесь к записи видео. Не пропустите это праздничное, красивое и захватывающее событие!

Выбор произведений для академического концерта, работа над ними и исполнение воспитывают в ребенке способности доводить дело до конца и правильно распределять свои силы.

В Методе Хайнер очень важным моментом завершающей фазы работы являются Академические концерты, которые проводятся в Интернете с помощью канала YouTube.

Академические концерты онлайн проводятся с целью празднования достижений ребенка и торвежественного завершения начатого проекта. Использование сетей помогаетс сделать это празднование более продолжительным и полезным, потому что каждый участник концерта может посмотреть и прокомментировать исполнение другого, поделиться выступлениями с друзьями и родственниками и создать в душе начинающего продолжительное чувство празднования, пожинания плодов своих усилий.

Если до сетей произвежения для академических концертов разучивались долго, а потом исполнялись в закрытом кругу профессионалов, то радость от достигнутого могла длится очень короткое время (если длилась вообще)

Традиционные академические концерты, подготовка к ним и оценка выступлений основываются на констатации несовершенства учащегося.

В Методе Софт Моцарт в центре внимания - констатация достижений ученика по сравнению с прошлыми выступлениями. Продвижение ученика сравнивается не с "идеалом", но с предыдущим полугодием самого ученика.

Для того, чтобы воспитать в детях "золотую середину " в подходе к любому (а не только музыкальному) проекту, академические концерты проводятся с контрастными задачами. Один концерт фокусируется на количестве сыгранного музыкального материала, а второй на качестве исполнения.

Бал Бабочек. Зимний академический концерт. Название свое получил за то, что автор Елена Хайнер лично высылала каждому участнику по бабочке за каждое сыгранное музыкальное произведение. Стремление участников получить как можно больше бабочек способствовало стремлению исполнить большое количество пьес. Пьесы для такого концерта не шлифуются, их можно играть по нотам и с ошибками.

Счастливого обучения!
Time to create page: 0.034 seconds